20 września uczniowie klasy 2C wraz z opiekunami wzięli udział w lekcji muzealnej „Dziedzictwo – między kanonem a wyborem” poświęconej aktywnemu zwiedzaniu wystawy #dziedzictwo w Muzeum Narodowym w Krakowie. Wystawa #dziedzictwo jest głosem w toczącej się debacie na temat polskiego dziedzictwa, skłaniając do postawienia pytania o nas samych, o to, jak definiujemy naszą historię, dorobek cywilizacyjny, specyfikę kultury narodowej i jej związki z otaczającym nas światem. Jej konstrukcja oparta została na czterech kategoriach zaczerpniętych z antropologicznych i historycznych studiów nad kulturami narodowymi. Są to „geografia”, „język”, „obywatele” i „obyczaj”, przy czym pierwsza odnosi się do terytoriów, z którymi dana kultura się wiąże i traktuje jako własne, druga podkreśla rolę języka w definiowaniu odrębności narodowych, trzecia opisuje tych, którzy z daną kulturą się utożsamiają, a czwarta uzmysławia, że z perspektywy historycznej narody definiować można przez odniesienie do ich źródeł kulturowych, a nie kategorii etnicznych.

« z 2 »