Dnia 06 czerwca 2017 roku o godzinie 13.00 uczniowie klas trzecich wraz z ks. Bogdanem Sarniakiem oraz nauczycielami – J. Kijak, E. Mordarską i K. Pająk, zebrali się przed kościołem Św. Szymona i Judy Tadeusza, gdzie odbyła się Msza św. rozpoczynająca pielgrzymkę do Włoch. Następnie wszyscy wyruszyli w nocną podróż autokarem do miejscowości Cattolica. Po dotarciu na miejsce nastąpiło zakwaterowanie w hotelu, znajdującym się przy samym morzu, z pięknymi widokami. Po smacznym obiedzie udaliśmy się na plażę. Miło spędziliśmy czas, opalając się, pływając i grając w piłkę. Na zakończenie dnia poszliśmy do jednego z miejscowych kościołów, gdzie ks. Bogdan odprawił Mszę Świętą. Wieczorem zmęczeni podróżą szybko zasnęliśmy.
Następnego dnia zwiedziliśmy najmniejsze niezależne państwo, San Marino. To niezwykłe miejsce na każdym wywarło ogromne wrażenie, a zapierające dech w piersiach widoki na długo pozostaną w naszej pamięci. Tego samego dnia ks. Bogdan odprawił Mszę św. w 21 rocznicę swoich święceń kapłańskich i z tej samej okazji wieczorem zrobił nam niespodziankę i zaprosił wszystkich na pyszne lody.
Trzeci dzień poświęcony był postaci św. Franciszka z Asyżu. Pierwszym punktem było sanktuarium wybudowane w miejscu ,w którym św. Franciszek otrzymał stygmaty, na wzgórzu Chiusi della Verna. Następnie przejechaliśmy do Asyżu a tam zwiedzaliśmy Bazyliki św. Klary i św. Franciszka. Dwa kolejne dni minęły nam na zwiedzaniu Rzymu i Watykanu. Zobaczyliśmy m.in. Bazylikę św. Piotra, Koloseum, Panteon, Schody Hiszpańskie, Kapitol oraz najważniejsze Bazyliki Rzymu. Mogliśmy też podziwiać panoramę Watykanu z kopuły Bazyliki św. Piotra. W tych dniach Msze św. odbyły się kolejno przy grobie naszego Patrona, św. Jana Pawła II oraz w kościele Świętego Ducha. W niedzielę o godzinie 12:00 zebraliśmy się na placu św. Piotra, gdzie wraz z innymi wiernymi oczekiwaliśmy błogosławieństwa papieża Franciszka. Pomimo zmęczenia i wysokiej temperatury byliśmy szczęśliwi ze spotkania z Ojcem Świętym. Pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do Skawiny.
Dni spędzone we Włoszech były bardzo wartościowe, zdobyliśmy nowe doświadczenia i wiedzę a co najważniejsze mogliśmy uczcić naszego Patrona i pomodlić się przy Jego grobie . Pielgrzymka ta z pewnością zapadnie nam na długo w pamięci.