Listopadowe zajęcia świetlicowe oparte były na sześciu głównych tematach, w trakcie realizacji pierwszego z nich – „Tygodnia bajek” – dzieci poznały termin morał, starały się określić jakimi cechami wyróżnia się bohater oraz opowiadały o swoich ukochanych bajkach sprzed lat, jak i obecnych. By umilić czas nauczycielki czytały baśnie H. Ch. Andersena, które zainspirowały uczniów do namalowania wybranej sceny z usłyszanych opowieści.

            „Jesteśmy Polką i Polakiem” to kolejny blok tematyczny, którego treści związane były z historią odzyskania niepodległości przez Polskę, symbolami narodowymi, przybliżeniu najmłodszym legendy o powstaniu państwa polskiego oraz utrwaleniu pojęć takich jak: rozbiór, patriotyzm, ojczyzna. Dzieci aktywnie zaangażowały się w namalowanie flagi, a także wykonanie biało-czerwonych kotylionów.

            Zagadnieniem realizowanym w trzecim tygodniu listopada był „Savoir-vivre na co dzień”. Uczniowie poznawali, utrwalali zasady kulturalnego zachowania w szkole, jak i poza nią. Uczyli się jak prawidłowo nakrywać do stołu oraz jak z zachowaniem dobrych manier zjeść posiłek. Rozmawiano także o tym dlaczego warto być miłym i uprzejmym.

            Z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia świetlica szkolna zrealizowała szereg aktywności dla podopiecznych, w tym: przybliżono genezę  i historię tego święta, odbyła się gimnastyka z pluszakiem, a tablicę świetlicy ozdobiły misie wykonane z przeróżnych materiałów. Każdy był piękny i niepowtarzalny!

            Nie tylko pluszowemu misiowi poświęcono uwagę, jeż też miał swój dzień, a nawet dynia! Kreatywność dzieci w wymyślaniu pomysłów co można zrobić z różnych odmian dyni była nieograniczona, i tak oto powstał dyniowy niedźwiadek, kot, lisek, wiewiórka, orzeł i sarenka.

            Tuż przed zbliżającym się grudniem, a więc czasem Adwentu, przybliżono wychowankom ten wyjątkowy okres liturgiczny omawiając związane z nim tradycje i zwyczaje np. Roraty. Wspólne malowanie wieńców adwentowych rozbudziło radosny nastrój oczekiwania na nadchodzące święta.

            Realizację głównych obszarów tematycznych połączono z zajęciami dodatkowymi z zakresu: Tygodnia Edukacji Globalnej, kodowania, dyktand graficznych oraz krzyżówek i zagadek logicznych. Ponadto dzieci budowały z użyciem klocków k`nex, korzystały z magicznego dywanu, a także zrobiły zdjęcia do animacji poklatkowych. Rozpoczęto realizację zadań w ramach projektu „Europa i ja” – uczniowie poznali Czechy. Kontynuacja projektu przewidziana jest także na kolejne miesiące.

Świetlica - listopad 2023
« z 4 »