W dniach 16 – 18 listopada 2017 roku w Częstochowie na Jasnej Górze odbyło się XXVIII Forum Szkół Katolickich. Spotkanie zgromadziło ok.1000 osób z katolickich szkół i placówek oświatowych z całej Polski. Naszą szkołę reprezentowały: mgr Bogumiła Obrączka, mgr Maria Romek i mgr Ewa Malinowska.
Myślą przewodnią forum były słowa kardynała Karola Wojtyły z 1965 roku:
„Chodzi o to, ażeby nasze myślenie o Kościele, ażeby nasze bycie w Kościele – istnienie w nim – stało się głębsze, dojrzalsze, autentycznie chrześcijańskie, ewangeliczne.”
17 listopada 2017 roku rano ks. Abp Grzegorz Ryś przewodniczył Mszy św. w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Bożej, a homilie wygłosił ks. Bp Andrzej Czaja. W auli O.A. Kordeckiego odbyło się uroczyste otwarcie Forum, którego dokonał ks. Zenon Latawiec SDB – przewodniczący Rady Szkół Katolickich. Następnie odbyły się wykłady:
ks. Abp Grzegorz Ryś „Maryja uczennica Pana” – każdy z nas powinien brać przykład z Maryi:
1. Powinien słuchać
2. Zachować słowo w sobie
3. Wypełnić słowo
Ks. Bp Andrzej Czaja „Idźcie i głoście” stwierdził, iż w dzisiejszych czasach trzeba by kościół chrześcijański był kościołem misyjnym w którym jest obowiązek głoszenia ewangelii.
Ks. dr Tomasz Jaklewicz „Czego możemy uczyć się od Benedykta XVI jako nauczyciele szkoły katolickiej” zwrócił uwagę na:
1. Naśladowanie Jezusa Chrystusa
2. Wielka wizja antropologiczna człowieka jest oparta na wierze
3. Nie ma udanego życia bez trudu
4. Pierwszeństwo Boga – tam gdzie wyklucza się Boga nic nie jest wielkie
5. Pycha jako grzech nad grzechami
6. Tam gdzie ludzie nie boją się Boga tam stają się strasznymi dla siebie

Ks. dr Wojciech Węgrzyniak „ Genialność Maryi” – jest cicha, pokorna i małomówna:
1. Przy zwiastowaniu stara się zrozumieć
2. W Kanie Galilejskiej jest konkretna – uczyńcie co wam kazał Mój Syn
Prof. dr hab. Anna Fidelus Prorektor UKSW „ O czym mamy obowiązek pamiętać wdrażając reformę w szkole katolickiej”
1. W procesie wychowania najważniejsze są wartości chrześcijańskie
2. Zmiana w strukturze kształcenia i doskonalenia nauczycieli
3. Rola metodyków przedmiotowych skupionych wokół kuratoriów
4. Opracowanie programów wychowawczo-profilaktycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów, rodziców i nauczycieli.