W dniach 12-14 czerwca 2018 nasza klasa 1c pod opieką wychowawcy mgr T.Słowińskiej i mgr J. Stadnik udała się na wycieczkę do Gdańska. Dzięki niezawodnemu, pociągowi „Pendolino” z Krakowa Głównego do Gdańska dojechaliśmy w zaledwie 5 godzin! Tego dnia po zakwaterowaniu w Schronisku Młodzieżowym i obiedzie udaliśmy się na podbój Gdańska z przewodnikiem, który oprowadził nas po Głównym Mieście. Drugiego dnia poddaliśmy się refleksji zwiedzając Muzeum II Wojny Światowej i Muzeum Poczty Gdańskiej oraz kontemplując widok na Westerplatte z Latarni Morskiej w Nowym Porcie, by na koniec zrelaksować się na plaży nad Bałtyckim Morzem. Ostatniego dnia odwiedziliśmy Katedrę Oliwską by podziwiać słynne organy, zachwyciliśmy się pięknem Parku Oliwskiego i komunikacją miejską dotarliśmy do Muzeum Morskiego, gdzie wzięliśmy udział w Lekcji Muzealnej pt. „Rejs przez wieki” w Spichlerzach na Ołowiance oraz zwiedziliśmy pierwszy statek wybudowany w stoczni Gdańskiej – Sołdek. Po przeprawie promem „Motława” po raz ostatni przeszliśmy Drogą Królewską, pożegnaliśmy Gdańsk i znów pociągiem „Pendolino” wróciliśmy do Małopolski.