W środę 24 kwietnia 2019 odbył się w naszej szkole Dzień Naukowców, który przygotowali nauczyciele przedmiotów ścisłych. Zajęcia odbywały się w następującym porządku:
Lekcja 3:
klasy 1L, 2L chemia – B. Obrączka
klasa 3A, 3B biologia – A.Grocholska – Malisz oraz matematyka – T. Słowińska
lekcja 4:
klasa 3A, 3B fizyka – T.Turek oraz geografia – T. Włodarczyk
klasy 1L, 2L biologia – A.Grocholska – Malisz oraz matematyka – T. Słowińska
lekcja 5:
klasy 8A, 8B chemia– B. Obrączka
klasa 4A, 6A matematyka/informatyka – B. Stec oraz geografia – T. Włodarczyk
lekcja 6:
klasa 4A, 6A fizyka –T. Turek oraz biologia – A.Grocholska – Malisz
klasy 8A, 8B matematyka/informatyka – B. Stec oraz geografia – T. Włodarczyk

Na chemii przeprowadzono doświadczenia, które miały na celu pokazanie że chemia to nie tylko symbole pierwiastków, układ okresowy i równania reakcji, ale także ciekawe doświadczenia takie jak: burza w probówce, wybuch wulkanu oraz produkcja pasty do zębów dla słonia.
Warsztaty matematyczne dotyczyły Wielościanów Platońskich i Archimedesowych. Po zapoznaniu z definicją i własnościami brył, uczniowie w grupach budowali wybrane modele Wielościanów Archimedesowych i Platońskich przy użyciu klocków konstrukcyjnych REKO oraz rozwijali swoją wyobraźnię przestrzenną oglądając rysunki brył w okularach trójwymiarowych.
Zajęcia o tematyce biologicznej zostały poprowadzone w formie ćwiczeń interaktywnych. Zakres treści był dostosowany do tematyki poruszanej na lekcjach biologii oraz przyrody. Po krótkim wstępie w postaci prezentacji multimedialnej uczniowie uczestniczyli w quizie wykazując się dużym zaangażowaniem i zainteresowaniem.
Na warsztatach z matematyki/informatyki uczniowie, wykorzystując ciekawą maszynę „1->2”, kodowali liczby w systemie dwójkowym zwanym binarnym oraz wykonywali na nich działania. Systemem dwójkowym posługują się komputery.
Na zajęciach z geografii uczniowie zapoznawali się z ciekawostkami dotyczącymi małopolski.
Zaś na fizyce przeprowadziliśmy doświadczalne symulacje zjawisk pogodowych – powstawanie chmur, powstawanie tornada oraz prądy wstępujące. Wyjaśniliśmy także zachowanie się piłeczki w szybkim strumieniu powietrza oraz wytworzyliśmy płonące bańki mydlane.