23 października 2019 roku pod opieką Pani Marzeny Grodniewicz udaliśmy się całą grupą, uczęszczającą na zajęcia rozszerzone z języka polskiego na wycieczkę przedmiotową „Śladami Młodej Polski po Krakowie”. Każdy z nas musiał wcielić się w rolę przewodnika i zaprezentować miejsce, obraz lub postać związaną z okresem Młodej Polski i Krakowem. Pierwszym przystankiem naszej wyprawy był kościół Franciszkanów, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć wspaniałe witraże Stanisława Wyspiańskiego oraz Drogę Krzyżową Józefa Mehoffera. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Narodowe w Sukiennicach. Mogliśmy  tam podziwiać wiele znanych obrazów, np. „Hołd Pruski” Jana Matejki czy „Pochodnie Nerona” Henryka Siemiradzkiego. W drodze do kolejnego punktu naszej wycieczki wstąpiliśmy do kościoła Mariackiego na chwilę modlitwy i by podziwiać wspaniałą polichromię świątyni (w końcu przy jej opracowaniu i malowaniu pomagali Matejce, wówczas młodzi, bo zaledwie dziewiętnastoletni uczniowie Stanisław Wyspiański i Józef Mehoffer!).  Następnie przeszliśmy obok domu Jana Matejki i dotarliśmy do słynnej kawiarni „Jama Michalika”. Wszyscy bardzo dobrze poczuliśmy artystyczną atmosferę tego miejsca.  W otoczeniu  obrazów, karykatur stworzonych przez młodopolskich artystów mogliśmy napić się czegoś ciepłego i zjeść pyszne ciasto. Ostatnim przystankiem naszej wycieczki był gmach Teatru im. Juliusza Słowackiego, w którym w 1901 roku odbyła się premiera znanego nam „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego. Myślę, że wszyscy zapamiętają tę wycieczkę na długo, a zobaczone przez nas zabytki, omówione obrazy i sylwetki polskich twórców modernizmu będą nam przypominały, że nie musimy daleko wyjeżdżać, by zgłębiać historię –  wystarczy udać się do tak bliskiego nam i znajomego Krakowa.